De eerste 12 pilotlocaties van start!

Van frustratie tot innovatie: zo ontstond ReviewAgent. Wat begon als een gesprek over de frustratie rond 1-sterrenreviews, groeide uit tot een slimme oplossing voor horecaondernemers. Chris en Suus zagen hoe weinig tijd er was om goed te reageren op reviews — en hoeveel kansen daardoor verloren gingen. Met hulp van Aziz ontstond ReviewAgent: een tool die automatisch sterke, gastgerichte reacties schrijft. Inmiddels draaien de eerste pilots en staan nieuwe functies klaar om reviews om te zetten in zichtbaarheid én meer gasten.

Share This Post

Hoera! De eerste pilotlocaties van ReviewAgent zijn gestart – en wat zijn we trots!

Niet alleen omdat we nu een werkende app hebben die er fantastisch uitziet én perfect werkt, maar ook omdat onze pilotgroep een prachtige lijst vormt van supermooie restaurants, brasserieën en andere tophorecalocaties.

En het feestje is nog maar net begonnen! Met 70+ locaties op de planning is het nog even aanpoten de komende tijd. We gaan volop door met pilotten om een Agent te bouwen die naadloos aansluit op de wensen van de gebruikers – de horecaondernemers zelf.

Hoe begon het eigenlijk?

Simpel: met de gewaarwording van Chris en Suus dat reviews voor veel horecaondernemers nog steeds een struikelblok vormen. En dat terwijl ze juist een belangrijk onderdeel zijn van het beslissingsproces van (potentiële) gasten. Reageren is key – niet alleen voor de reviewer, maar juist ook voor de meelezers.

“Via verschillende kanalen hebben we dagelijks contact met ondernemers en andere betrokkenen in de horeca,” vertelt Chris. “Suus geeft opleidingen, workshops en cursussen en komt daarbij veel mensen tegen. Zelf spreek ik als ondernemer – onder andere via arbeidsbemiddeling – regelmatig relaties die mopperen over reviews. Vooral over 1-sterrenviews die totaal niet kloppen, en waar je als ondernemer eigenlijk weinig tegen kunt doen. Dat bleef in mijn hoofd hangen. Ook omdat ik vaak zag dat er niet of nauwelijks wordt gereageerd op reviews. Terwijl dit juist momenten zijn waarop je echt een kans laat liggen. om het verschil te maken”

Suus was al een langere tijd bezig met het gebruik van AI tools voor verschillende doeleinden. Als koploper bij de ontwikkeling van een recruitmenttool, maar ook vanuit algemene interesse: hoe kun je AI slim inzetten – was vaak onderdeel van gesprekken tussen Chris en haar.

“Ik zag bij Chris de kwartjes vallen toen we een keer wat uitgebreider praatten over AI in de horeca,” vertelt Suus. “Het onderwerp kwam weer terug op reviews en hoe ondernemers er op dit moment mee omgaan. Mijn overtuiging is altijd geweest: er is maar één perfecte reactie op een slechte review – en dat is degene die ervoor zorgt dat vooral de meelezers de review én de reactie lezen, en tóch besluiten om te komen.”

 “Chris heeft vaak losse hersenspinsels; ik ben meer van het concreet maken en uitvoeren.”, vervolgt ze. Het idee voor ReviewAgent – in essentie een automatische ‘reviewbeantwoorder’ – was geboren. Chris is toen op zoek gegaan naar iemand die het technisch kon realiseren, en zo hebben we Aziz ontmoet.”

Aziz in da house

Vanaf dat moment ging het in sneltreinvaart. Met een derde compagnon erbij werd het idee niet alleen concreter, maar ook realistischer. De potentie bleek GIGA te zijn, en dankzij ons netwerk konden we vanaf eind september starten met de eerste pilots. Zo tof om alles samen te zien komen.

“Toen we vanuit een relatie een superenthousiaste reactie kregen over hoe goed ReviewAgent werkt, was dat echt magisch,” vertelt Aziz. “Het is zo gaaf om te zien – en vooral te hóren – dat de tool heel eenvoudig werkt, veel tijd bespaart én kwalitatief sterke reacties oplevert. Dat was precies waar ReviewAgent in essentie voor bedoeld is.”


En wat zijn de plannen voor komende tijd?

“We zijn nog maar net begonnen, maar de eerste reacties zijn fantastisch. En dan is de potentie nog niet eens aangeboord,” vertelt Chris. “De komende tijd gaan we extra functionaliteiten toevoegen aan de tool, gericht op het vergroten van zichtbaarheid en omzet. Denk aan het eenvoudig delen van 5-sterrenreviews op social media, het plaatsen van widgets op je website, en het benutten van UGC (user generated content) om je zichtbaarheid verder te vergroten.”

De lijst met uitbreidingen – zowel online als offline – beslaat inmiddels al vier kantjes. En dat is nog zonder de aanvullingen vanuit de pilotlocaties, die de komende tijd worden verzameld. Werk aan de winkel dus!

Vanaf januari 2026 willen we ReviewAgent laagdrempelig aanbieden aan alle horecaondernemers. De prijsstelling wordt mede bepaald door de pilotlocaties: wat vinden zij een eerlijk bedrag voor de waarde die het oplevert? We gaan uit van een abonnementsmodel vanaf €25 per maand, dat oploopt naarmate je meer reviews ontvangt. Zo kunnen ook kleinere horecazaken deelnemen, tijd besparen én betere reacties geven.

Interesse?

ReviewAgent is dé tool die horecaondernemers helpt om adequaat en snel te reageren op alle soorten reviews – én om reviews slim in te zetten als marketingtool om meer gasten aan te trekken.

Meer weten over onze visie en de pilotfase?
👉 Check de link en meld je aan voor de gratis pilotperiode.
Let op: er is een wachtrij; het kan even duren voordat we je kunnen aansluiten.

 

More To Explore

News

Geen reactie geven op een review? Onbeschoft!

Niet reageren op een review is alsof een gast je in het restaurant complimenteert of klaagt — en jij zwijgt en weg loopt. In de horeca is dat not done. Online is het net zo.

News

Psychologie achter reviews: waarom mensen reageren

Ontdek waarom gasten wel of juist niet een review schrijven — en hoe jij als horecaondernemer slim inspeelt op gastgedrag. Met tips om meer reviews te krijgen, beter te scoren in Google en je reputatie te versterken.

Do You Want To Boost Your Business?

Laat het weten en we nemen contact met je op

Neem contact met ons op en vraag om een demo!

Let's have a chat